bc

lagu

Tuesday 5 November 2013

Doa Istikharah

اَللَّهُمَّ اِنِّى اَسْتَخِيْرُكَ بِعِلْمِكَ 

Ya Allah, aku beristikharah kepadaMu dengan ilmuMu.. 

وَاَسْتَقْدِرُكَ بِقُدْرَتِكَ 

Dan aku memohon kuasa kepadaMu dengan kuasaMu..

وَاسْئَلُكَ مِنْ فَضْلِكَ الْعَظِيْمِ

Dan aku memohan kepadaMu kurniaanMu yang Maha Agung.. 

فَاِنَّكَ تَقْدِرُ وَلاَ اَقْدِرُ 

Kerana sesungguhnya Engkau yang berkuasa dan aku tidak mempunyai kuasa.. 

وَتَعْلَمُ وَلاَ اَعْلَمُ 

Dan Engkau mengetahui dan aku tidak mengetahui.. 

وَاَنْتَ عَلَّامُ الْغُيُوْبِ

Dan Engkau mengetahui perkara-perkara ghaib.. 

اَللَّهُمَّ اِنْ كُنْتَ تَعْلَمُ اَنَّ هَذَا الْاَمْرَ خَيْرٌ لِى فِى دِيْنِى وَمَعَاشِ وَعَاقِبَةِ اَمْرِى

Ya Allah, andai Engkau Mengetahui, bahawa urusan ini baik untukku, dalam agamaku, kehidupanku dan akibat kesudahan urusanku.. 

فَاقْدُرْهُ لِى وَيَسِّرْهُ لِى ثُمَّ بَارِكْ لِى فِيْهِ

Takdirkannya (urusan itu) untukku dan permudahkannya untukku, dan berkatilah aku padanya.. 

وَاِنْ كُنْتَ تَعْلَمُ اَنَّ هَذَا الْاَمْرَ شَرُّ لِى فِى دِيْنِى وَمَعَاشِى وَعَاقِبَةِ اَمْرِ

Dan jika Engkau Mengetahui, bahawa urusan ini buruk untukku, dalam agamaku, kehidupanku dan akibat kesudahan urusanku.. 

فَاصْرِفْهُ عَنِّى وَاصْرِافْرِفْنِى عَنْهُ

Jauhkan ia dariku, dan jauhkan aku darinya.. 

وَاقْدُرْ لِى الْخَيْرَ حَيْثُ كَانَ ثُمَّ اَرْضِنِى 

Dan taqdirkan untukku kebaikan apapun keadaannya dan jadikanlah aku redha dengannya.. (dan bacakan hajat pilihan..) 

p/s: Jangan lupa istisyarah (cari, kaji dan tanya), sebelum istikharah..

No comments:

Post a Comment