bc

lagu

Sunday 26 May 2013

my dream come true.. and what so serious??


it''s my dream...dream will come true.
it's what i want...i will do it my best to get it.
it's what i like...i like to do something like this.
aku suke tengok kaabah,nampak tenang jer an..kecik2 dulu aku x tahu  kenapa kat  umah orang islam banyak  gantung gmbar kaabah kat dinding.kat sejadah un ade gak.mak aku cakap,bile kite tengok kaabah kita akan dpt pahala.
hebat an..senang jer leh dpt phala.semua umat islam sujud ke arah satu kiblat yg sama



dalam banyak-banyak bunga,saye suka bunga ros.baunya juga saye suke..harum  dan menenangkan.wanita solehah boleh diumpamakan seperti mawar yg berduri...cantik dipandang tp sukar dipetik

saye jugak suka menuntut ilmu...ilmu perlu dicari bukannya datang sendiri.ilmu Allah ni byk sgt kawan2.takkan cukup  jika air laut dijadikan dakwat utk menulis segala ilmu2 yg ada...see,bertapa banyaknya ilmu yg perlu kita tuntut agar  menjadi insan yg cemerlang dunia akhirat.so,rajin2 lah membaca kerana membaca adalah kunci segala ilmu..peace yo!!
saye gak suke nangis,,hehe air mata lah peneman setia saya bile saya dilanda  kesedihan.abah saye kate saya ni anak manja...hihi,bukan apa..mse form4 saye nangis nak balik umah sbb x nak duk asrama..huhu.tp dah lame2 tu ok ar sikit..bru seminggu kat sekola baru dah rse mcm sebulan..malam2 nangis sorang2 tutup muke ngan bantal,,huahua..mcm hape jer
saye suke sgt tengok pemandangan tepi pantai...sungguh  mendamaikan,subhanallah,the  best creator is ALLAH
bile fikiran runsing,bayangkan anda sedang berada di tepian pantai..mendengar deruan ombak sambil  berjalan di atas pasir yg halus...pasti anda akan rasa tenang 
hobi saye memang suke menulis..dan kadang2 saye suka menulis cerpen ngn novel.tp saye  tak pernah la hantar mane2 contest sbb penulisan saya tak berapa bagus lagi.insyallah..kalau ade rezeki saye akan menjadi penulis novel satu hari nanti...hahah,berangan kejap
kdg2 bile bosan,saye suka gak dengar muzik..saye suka dengar lagu kpop,nasyid ,lagu jiwang ngn english song.
saye plg x suke lagu rock..pening kepala bile dengar.sye lebih suke lagu balada..yg lembut dan mendayu..ala2 sentimental la jugak 
cantiknya!!!..amazing kan..teringin nak jalan2 kat taman bunga mcm ni


teringin gak nak main salji..buat org salji and meluncur  salji...suke..suke..suke
hmm..satu lagi teringin nak belajaq kat oversea,mcm syok jer tengok orang lain bljar kat luar ngra,especially ,ngra yg sejuk2 mcm ni..hihi..maybe one day 
suke gak tengok kecomelan kucing..bukan ape kucing ni kan haiwan kesayangan nabi kita.then,haiwan yg  boleh  bermain dan bermanja2,,ibarat anak patung yg boleh bergerak dan bersuara.aku plg suke anak kucing tp abah aku tak kasi bela sbb kucing selalu kencing and berak merata..
last but not least,aku suke kpop.sejak aku darjah 5 aku start suke tgok citer korea.bile pom 1aku jumpe ngn sorang kawan aku ni..nme die meiju.die un minat korea gak..die dah sedekah kat aku 4 buah majalah epop.seyesly,aku x pernah beli epop.huhu..aku sayang meiju sgt2.dlm byk2 artis korea aku plg minat donghae..slh sowg member super junior.aku kenal die sejak fom2 and smpai skrg aku minat die...tp kowg jgn igt aku ni fanatic korea oke..aku cume minat camtu2 jer.tak mau lebih2 sebab nnti takut lagha(lalai..)
korea2 jugak,,tp baca quran jgn lupe.hanya ini saja  pengubat jiwa yg ada .kitab suci yg menjadi panduan hidup.tanpanya manusia mundur dan kecundang dari jalan yg lurus.hidup akan lebih teratur dan terpimpin dengan menghayati dan berpegang pd al-quran
satu lagi hobi yg susah nak kikis adalah berfesbuk..aku  adalah kaki on9..hahah.klau boleh setiap hari nak on9
medan fesbuk ni adlh medan menambah dosa dan pahala,bergantung pd kita samada jika gunanya dgn bijaksana  atau menyalah gunakannya
                 sekian....
                           wabillahi taufik walhidayah....assalamualaikum w.b.t

No comments:

Post a Comment